Uczestniczymy w „Narodowym Programie rozwoju Czytelnictwa na lata 2016 – 2020”.
Program realizowany jest w roku szkolnym 2016/2017. Umożliwia zakup nowości wydawniczych – książek niebędących podręcznikami – do biblioteki szkolnej w celu promocji czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz rozwijania ich kompetencji i zainteresowań czytelniczych.
Nasza szkoła w ramach projektu otrzymała wsparcie finansowe na zakup książek. Wyboru tytułów dokonano po zasięgnięciu opinii rodziców i samorządu uczniowskiego.
PLAN PRACY W RAMACH
NARODOWEGO PROGRAMU ROZWOJU CZYTELNICTWA
w Szkole Podstawowej w Grabinach
-
zasięgnięcie opinii wśród uczniów i rodziców na temat książek, które powinny znaleźć się w bibliotece
-
podjęcie współpracy z biblioteką publiczną w celu zaplanowania zakupu książek,
-
wymiana informacji o imprezach promujących czytelnictwo z Biblioteką Publiczną,
-
informacja na stronie internetowej szkoły o Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa,
-
spotkanie organizacyjne nauczycieli na temat propozycji działań popularyzujących czytelnictwo w naszej szkole,
-
zakup nowości wydawniczych z otrzymanej dotacji
-
zapoznanie z harmonogramem imprez czytelniczych organizowanych w ramach projektu w Szkole Podstawowej w
-
stworzenie klasowych kącików czytelniczych (gazetki) uaktualnianych przez cykl programu,
-
wystawa zakupionych książek w bibliotece szkolnej
-
cykliczne czytanie zakupionych nowości we wszystkich klasach „Rzucam wszystko i czytam” – umowny sygnał – pierwszy poniedziałek miesiąca na 3 godzinie lekcyjnej
-
ogłoszenie szkolnego konkursu czytelniczego na temat znajomości popularnych bajek dla klas I – III (projekt edukacyjny),
-
ustalenie zasad wypożyczania książek w czasie wolnym od zajęć
-
gazetka na korytarzu szkolnym – złote myśli o książkach lub w książkach.
-
przeprowadzenie prelekcji dla rodziców na temat „Wpływ czytelnictwa na rozwój dzieci”,
-
czas na czytanie – projekt czytelniczy w klasach IV – VI, czytanie wybranych lektur, plakat i przekazanie do biblioteki szkolnej
-
wykonanie przynajmniej jednego projektu w każdej klasie,
-
zorganizowanie kiermaszu książek dla dzieci i rodziców,
-
wyjazd z uczniami klas I – III na lekcję biblioteczną do Biblioteki Publicznej w Sadownem,
-
raz w tygodniu czytanie jednego rozdziału książki (z zakupionych). Na koniec miesiąca wybór najciekawszej i wykonanie ilustracji. Eksponowanie najciekawszych prac na gazetce ściennej.
-
sprawozdanie z realizacji projektu.